Historien om TurOrientering

Norges Orienteringsforbund

Vestmarka, Asker kommune

Dette er nettportalen som legemliggjør TurOrientering i Norge, et mosjonskonsept med en stolt historie og en spennende fremtid. Nettportalen Turorientering.no ble grunnlagt i 2007 og har gjennomgått kontinuerlig utvikling for å møte behovene og forventningene til både TurO-deltakere og arrangører.

Historien til TurOrientering (TurO) strekker seg mer enn 55 år tilbake i tid, faktisk tilbake til 22. mai 1966. Det begynte som en aktivitet for de som ønsket å utforske fjell, skog og terreng. Med tiden har TurO også funnet sin vei inn i urbane omgivelser, kalt "Grønne turer," og har nå blitt en tilgjengelig opplevelse som alle kan delta i.

Bak denne spennende aktiviteten står dedikerte orienteringsklubber som dekker hele landet, og det er lidenskapelige ildsjeler som legger til rette for turer med poster i nærmiljøet. TurOrientering kan ha forskjellige navn i ulike deler av Norge, men fellesbetegnelsen er alltid TurOrientering.

TurOrientering.no er stolte av å samle hele 172 arrangører fra
15 fylker og et utall kommuner. I 2020 opplevde vi vårt beste år noensinne.

Modernisering og nye muligheter
I januar 2022 tok TurOrientering et stort skritt ved å introdusere en ny løsning for nettportalen og en ny app. Dette har gitt konseptet en ny dimensjon og modernisert. Samtidig åpnet opp for videre utvikling som gjør det enklere for deltakere og arrangører å engasjere seg.

Med muligheten for utskrift og online betaling, har vi skapt et tilbud som passer for alle – fra de som bestemmer seg spontant for en tur, til de som kun ønsker å delta noen få ganger i løpet av sesongen. Dette er også en flott ressurs for de som er på ferie eller besøker et ukjent område og søker nye eventyr.

Vi oppfordrer alle TurO-arrangører til å legge ut sine opplegg og turer på nettportalen og utnytte portalens salgsløsning, som er gratis for klubbene å bruke. Inntektene fra salget tilfaller klubbene, hvor 15% går til Forbundet, som har ansvaret for driften av portalen.

Arrangør
For en brukerveiledning, kan du finne hjelp under administrasjonssidene. Hvis du ønsker å legge inn opplegg for din klubb, kan du logge deg inn med klubbens brukernavn og passord på http://turorientering.no/admin. Hvis du har glemt disse, kan du enkelt klikke på arrangør kontakte oss via e-post: ninni.jonsson@orientering.no.

Salg og markedsføring av TurOrientering via internett representerer et betydelig og positivt skritt fremover i utviklingen av TurOrientering. Dette supplerer den tradisjonelle salgsmetoden via butikker på en fantastisk måte og viser vei for fremtiden.