Hva er TurO-klubben Norge?

Den nasjonale TurO-klubben Norge ble etablert i oktober 2022 etter ønske fra Norges Orienteringsforbund vedtatte tingstrategi.

Den retter seg til alle turorienterere og andre som ønsker å hjelpe turorientering til å utvikle seg til et enda bedre mosjonskonsept.

Hensikten i klubben er å tilby medlemmene noen gode fordeler. I år er det 16 turer/kart som er gratis tilgjengelig kun for medlemmer

Lav årlig medlemsavgift på kr 50,- pr medlem, uansett alder og antall familiemedlemmer.

Du som ikke er medlem i noen o-klubb/lag, men likevel ønsker å være en del av noe, ønsker vi gjerne se som medlem. Videre håper vi også at mange som er allerede medlemmer i en o-klubb eller et lag blir medlem og støtter norsk turorientering.

TurO-klubben har ingen krav til deltakelse av verv eller dugnad.

Klubben skal være et supplement til de lokale etablerte klubbene og bidra til å synliggjøre mosjonsaktivitetene sommer som vinter.

Besøk siden

Hvordan kan din klubb bidra?

Klubber kan bli med å tilby en gratis tur som kun er åpen for medlemmer. Det er en fin måte å tiltrekke flere klubber til by/sted eller område og vise frem sitt nærmiljø gjennom TurOrientering.

Mange jakter antall besøk og poeng og de vil garantert komme!

Avtal med ansvarlig i forbundet om klubben vil bidra.

Slik legger en arrangør inn en fordel i TurO-klubben

Hvordan man enkelt legger inn spesialpris/gratistur for medlemmer i Turoklubben Norge;

Gå til Turorientering.no/admin

1. Administrator i klubben går til klubbens turer som skal publiseres eller er publisert.
  2. Under alle turer finner du «Hva skal turen koste»? Der setter du pris på turen.
  3. Kryss i boks «Skru på medlemspris» og husk å lagre.
  4. Sett kr 0 i boksen «Medlemspris» om turen skal være gratis. Husk å lagre.
  5. Klikk på blå tekstlinje «Du finner innstillinger for Medlemsfordeler her.»
  6. Kryss av for «Medlemspris til samarbeidsklubber»
  7. Finn og markere Turo-klubben Norge i en «rullgardin» under med klubber som bruker Idrettenonline medlemssystem.  Lagre!