TurOrientering - La oss sammen lede TurO i riktig retning!
TurOrientering
Start planleggingen allerede nå, søknadsmuligheten åpner like over nyttår, følg med på orientering.no, etter hvert også på arrangørsiden. Dette er en fin måte å få vist frem TurO til nye målgrupper, og en god anledning for å rekruttere nye medlemmer. Samtidig skal ordinære TurO-deltakere også kunne ta disse turene.
Vi satser på TurO med full tro på konseptet! Klubbene kan nå vise til en god webportal, Min side, og en ny app som gir oss en pangstart! TurO-appen har fått en høy score – 4.7 av 5!
Etter at den nye TurO-løsningen ble sluppet i januar 2022, har vi jobbet hardt med justeringer og forbedringer basert på tilbakemeldinger fra alle kanter. Nå er brukervennligheten betydelig bedre, og vi er stolt av å ha en av de beste mosjonsappene i Norge. Norsk Orientering gjør en kjempeinnsats, og klubber store og små er med på å dra lasset for TurO. Og vet du hva? Deltakerne våre smiler fra øre til øre! Noen har til og med fortalt det via Facebook side for Turorientering i Norge
Vi har kjørt mosjonskonseptet i årevis, og vi er faktisk stolte over å ha holdt det gående i over 50 år. Vi har bygd opp et solid og anerkjent varemerke, men vi vil mer! Vi trenger å spre budskapet til enda flere i hele landet og ber klubbene markedsføre til årets nye beboere som trenger å bli kjent med eget nabolag, de som vil komme i form eller de som bare har lyst å prøve, men kjenner ikke til hva konseptet går ut på. Ta plass og ta kontakt med kommunen og søk midler for aktiviteter dere kan tilby. Dere kan tilby gratis grønne turer i byer/ tettsteder som alle kan benytte. Tilskudd kan dere få av forbundet og av egen kommune.
Arrangører med Vi håper virkelig at klubbene ser mulighetene og det store potensialet i den nye TurOrientering. Forbundet er tydelige på at arrangører som kjører stolpejakt også skal ha TurO på blokka. Stolpejakten er flott for å få folk ut i byen, men TurO er for de som vil ha mer action! Så kjære arrangører, ta styringen og markedsfør TurO i stolpejakten. Finn veiledningen her for å vite hvordan! Infobrev juni 2023
TurO-klubben
TurO-klubben som ble lansert i 2023. Et årlig medlemskap på 50 kr har i øyeblikket 650 medlemmer. Medlemmene har mottatt et sommerbrev, 16 nyhetsartikler som omhandler 19 ulike medlemsfordeler av turer i ulike områder som har vært et flott samarbeid med o-klubber i hele landet.
En nylig gjennomført medlemsundersøkelse i oktober for å innhente verdifulle tilbakemeldinger fra medlemmene. Den ble sendt til 288 mottaker, og av de svarte 43%! Dette er vi veldig fornøyd med. Undersøkelsen gikk pr e-post og mobil. Gavekort ble trukket til en heldig vinner. Les mer på Turoklubben.no og resultater av undesøkelsen er en del av presentasjonen under kompetansekvelden Brukerundersøkelse
Nå er det vinterposter som gjelder og hvis din klubb er interessert, ber vi deg ta kontakt med oss på en epost så gir vi deg enkel veiledning på hvordan. Det eneste du skal tenke ut er hvilken tur klubben vil dedikere til medlemmene. Kan ikke være en grønn tur da den er gratis for alle!
Mål for merkevaren TurO i 2024
- Alt TurO materiell må ha samme logo og samme grafiske profil.
eksempelet med TurO-heftene fra i fjor og årets utgaver. Nå er alle heftene gjenkjennelige som en del av TurO-merkevaren.
- Postflagg og stolper/dekaler.
Flott og ensartet design med QR-koder for registrering av poster samt info om TurO og nedlasting av TurO-appen.
StandardVi skal være gjenkjennelig | SynlighetVi skal være synlige og | SamarbeidUtfordre og inngå mer samarbeid |
TurO-produktet må være gjenkjennelig og likt over alt i Norge. Man må vite hvor man skal søke etter TurO, hva man skal se etter, og man skal vite hva man får (ref. grønne/blå/røde/svarte turer).
Hvordan ligger din klubb an? |
Hvordan kan klubben din påvirke informasjon lokalt via disse kanalene? All markedsføring skal inneholder Turo.no, viktig for å finne oss! |
Hvordan kan klubben nå ut til flere nye målgrupper?
Våg med ut, ta kontakt og få til et samarbeide med andre i nærmiljøet og spre turO-tilbudet til mange flere. |
|
|
|