Vinnerne av TurO -prisene i 2023!

Postet av Nettside for Arrangørinfo den 19. Feb 2024

Fana IL, Turid Williksen og Gunnar Pedersen får oppmerksomhet for sin innsats for turorienteringen

Fana IL er årets TurO arrangør 2023

Fana IL utmerker seg på flere områder og tilfredsstiller kriteriene for å motta pris. De har et godt variertilbud og har fargekoding på sine turer. I tillegg til å tilby TurO-hefter, har de vist ekstraordinært engasjement ved å legge ut flere kart gjennom hele sesongen. Deres mange tilgjengelige Grønne turer, hvorav noen er fotootorientering for barn.

Klubben har aktivt markedsført aktivitetene sine gjennom året i lokalpressen og andre sosiale kanaler. Vi vil også fremheve aktiviteten "Magnedilten 2023", et barn og familietilbud som hedrer Magne Raadal, en forkjemper for positive aktiviteter for barn. Familietilbudet inkluderer bilder og premier, og er en flott måte å minnes Raadals drøm! TurO inngår også nå inn under FANA-Mosjon!

Det skal legges til at det er mange klubber gjør mye bra arbeid og blir mer attraktive hvert år, i tillegg til Fana IL, har også Førde IL markert seg med sin TurO i 2023.

Foto: Jan Olav Ormberg, Fana IL og Ninni Tornøe Jonsson, Ansvarlig for TurO i Forbundet.Årets TurO ildsjel 2023 er Turid Williksen

Turid Williksen har gitt mye av seg selv i et engasjement og samarbeid mellom TurOrientering i Norges Orienteringsforbund og Aktiv mot kreft (AMK). Hennes initiativ og engasjement overfor kreftrammede har vært en viktig pådriver for starte hele samarbeidet. Piloten inkluderte klubber, pasienter, AMK og inkluderende. Vi har nådd ut til ny målgruppe. Hun har også påtatt seg rollen som prosjektkoordinator under piloten.

Årets bidragsyter 2023 er Gunnar Pedersen

Gunnar Pedersen fra Asker Skiklubb har utrolig positivt og engasjert innsats. Gunnar er en dedikert pådriver som alltid står klar til å hjelpe andre klubber på vår Facebook-side for arrangører. Han er aktiv og deler stadig nyttige tips som bidrar til fellesskapet.

Gunnar fortjener anerkjennelse for måten han roser og fremhever andre klubbers TurO-arrangementer når han besøker dem. Han gir ærlig tilbakemelding og bryr seg virkelig om TurO-miljøet i Norge.

Vi gratulerer med velfortjente priser!